INNOVASJON

Både nye og eksisterende firma har behov for innovasjon. Uavhengig om det gjelder nye produkter eller om man ønsker å nå nye kundegrupper kan det være lurt å investere i en markedsundersøkelse. Ved å kjenne markedet man beveger seg inn i, kan man spare mye penger. Vi har erfaring med å kartlegge ulike bransjer og ulike kundegrupper. Ønsker du en uforpliktende prat kan du ta kontakt med oss

FORRETNINGSPLAN

Dersom man har en ny ide eller ønsker å nå et nytt marked er det fornuftig å sette opp en forretningsplan. Planen beskriver forretningsideen og hvordan du har tenkt til å tjene penger på den. Den skal blant annet beskrive hvilke mål du har satt deg og hvordan disse nås. Har du noen konkurrenter i markedet? Kjenner dine kunder til ditt firma? Dersom du syntes det er vanskelig å komme i gang eller rett og slett trenger en sparringspartner har vi lang erfaring med salg og markedsføring, ulike markeder og ulike produkter.

Hvorfor forretningsplan?

Dersom du tar deg til til å sette opp en skikkelig forretningsplan kan du spare mye penger. Gjennom å analysere eget firma og markedet og i tillegg sette opp budsjetter får du bedre oversikt over hva du er i ferd med å begi deg ut på. Dette kan gjøre at du unngår å tråkke feil samtidig som du kan få øynene opp for nye muligheter. 

Med en gjennomtenkt ide er det også lettere å nå potensielle investorer, leverandører, samarbeidspartnere, ansatte og kunder. Les mer